De eerste dagen in Bangkok

30 maart 2015 - Bangkok, Thailand

Vrijdag was ik dan eindelijk onderweg naar het vliegveld om naar Bangkok te gaan. In de auto hoorden we opeens van de stroomstoring rondom Amsterdam. In eerste instantie was ik vooral heel blij dat we met de auto waren gegaan omdat de treinen niet naar schiphol konden, maar toen hoorde ik dat de vliegtuigen niet vlogen en raakte ik toch wel een beetje gestresst. Gelukkig bleek op schiphol dat mijn vliegtuig wel gewoon vloog. Dus kwam ik de volgende dag met twee uur vertraging aan in Bangkok. Helaas bleek in Bangkok wel dat mijn tas was achter gebleven op schiphol. Dit alles was dus een best heftig begin van mijn reis.

Maar na dat ik alle gegevens had door geven op het vliegveld ben ik toch maar gewoon op weg gegaan naar mijn hotel. Het hotel was gelukkig erg mooi en schoon. De mensen bij de balie waren erg vriendelijk en gingen meteen het vliegveld bellen om te vragen of er al meer bekend was over mijn tas.

De rest van de dag ben ik bezig geweest met wat spullen kopen. Ik had namelijk nog steeds mijn super warme kleren uit Nederland aan en het is heel warm in Bangkok. Verder heel veel over Khao san road en rambuttri gelopen. Twee belangrijke straten in Bangkok met heel veel leuke kraampjes. Daarnaast heb ik nog een hele tijd in een parkje gezeten die ik tegenkwam toen ik weer is verdwaald was. Want ik verdwaalde de eerste dag de hele tijd. 's Avonds maar gewoon heel vroeg naar bed gegaan aangezien ik al tijden niet meer had geslapen en last had van een jetlag. Maar eerst natuurlijk nog even met de mensen thuis bijgepraat.

De volgende dag ben ik naar de wat pho tempels geweest en heb daar een een paar uur rond gelopen. Hele mooie tempels met heel veel boedabeelden. Deze dag ook voor het eerst met een tuk tuk geweest. Dat is nog best eng de eerste keer want die dingen rijden heel hard en van alle kantn komen auto's. Verder nog langs wat kraampjes gelopen en een soeveniertje gekocht waarbij ik meteen even kon oefenen met afdingen. Toen ik daarna terug kwam in mijn hotel stond daar mijn tas op me te wachten. En wat was het een opluchting om weer mijn eigen spullen te hebben.  Dus toen lekker even met mijn eigen spullen gedoucht en daarna gewoon rustig nog wat avond gegeten en al weer heel vroeg naar bed.

Vandaag ben ik weer een groot deel van de dag op khao san road geweest. Daar ook henna tatoeages genomen op mijn handen. 's Middags lekker een fruitshake genomen en weer naar het park geweest waar ik een hele tijd met een andere backpacken heb zitten praten. Later nog even wat gegeten en naar een internetcafe geweest.

Morgen neem ik de bus naar Ayataya. Ik heb nog lang niet alles gezien in Bangkok maar wil nu graag naar een wat kleinere, rustigere en iets minder toeristische stad. Ik kom toch aan het einde van mijn reis nog terug in Bangkok dus dan ga ik de rest bekijken. Nu eerst even wennen in een rustigere stad.

1. Marco en Anita:
    Hoi Lotte
    Het verhaal klinkt als een spannend maar mooi begin. Op naar Ayutaya en zoeken naar het boeddhabeeld in de boom!
  2. Willy:
    30 maart 2015
    Hoi Lotte spannend begin van je reis ben benieuwd naar je volgende verhaal
  3. Marije:
    30 maart 2015
    Hi Lotte, wat een spannend begin van je reis wel heerlijk dat je kamer zo schoon was dat maakt het toch meteen wat minder naar. Ik kijk uit naar je nieuwe blog post liefs!
  4. Ans en Hans.:
    Hallo Lotte,

Vinden het leuk jou op deze wijze te kunnen volgen. Zullen dat zeker doen.