Nog een weekje door Thailand.

9 mei 2015 - Pai, Thailand

Zondagavond werd ik weer terug gebracht vanaf de honden rescue naar Chiang Mai. Ik had toen nog een weekje om in mijn eentje door Thailand te te reizen voordat ik met Jolanda had afgesproken. Deze week heb ik gebruikt om lekker lui te doen en bij te komen van het harde werken bij de honden rescue. Ik heb lekkr een boek uit gelezen, veel in restaurantjes gezeten, een heleboel massages genomen en veel gereisd.

Maandag heb ik de bus naar Pai genomen. Na een busrit van 4 uur kwam ik P1050777halverwege de middag aan in Pai. Toen ben ik eerst een hotel gaan zoeken. Al gauw had ik een heel schattig hotelletje gevonden waarbij elke kamer een eigen bungalowtje was met op het verandaatje een hangmat. Na dat ik mijn spullen in mijn hotel had neer gezet ben ik lekker even gaan lunchen en toen Pai een beetje gaan verkennen. Pai is klein maar erg schattig stadje en het was leuk om door rond te lopen. 's Avonds ben ik nog even naar een internetcafe geweest om met wat mensen thuis te praten en nog eventjes langs de verschillende kraampjes, die 's avonds te voorschijn komen, gelopen.

P1050738Dinsdag heb ik een tour door Pai gedaan. Hoewel de tour voor een groot deel uit reclame voor schattige restaurantjes en hotels bleek te bestaan, was het wel leuk om de mooie uitzichten daarbij te zien. We hebben ook nog een Boeddha beeld, een brug uit de tweede Wereldoorlog en de Pai canyon bekeken. Vooral de Pai canyon wilde ik graag zien omdat ik er mooie foto's van had gezien en ook in het echt bleek het heel mooi te zijn.
Na de tour heb ik nog even geluncht, een voetmassage genomen en een tijdje lekker in de hangmat liggen lezen. 's Avonds ben ik weer naar een internetcafe gegaan, maar deze keer om is lekker een avondje lui film te kijken.

Op woensdag heb ik de bus terug naar Chiang Mai genomen. De busrit was gelukkig een stuk beter dan op de heenweg, en niemand zat deze keer over te geven. Toen ik terug was in Chiang Mai heb ik nog even geluncht en over een dagmarktje gelopen. Maar het was zo warm dat ik al gauw weer terug ging naar een restaurantje om in de airco mijn boek te lezen. 's Avonds had ik afgesproken met een meisje die ik ontmoet P1050782had bij de dogrescue. We gingen naar een vegetarisch restaurant en toen naar de avondmarkt. Daar heb ik bijna alle souveniertjes gekocht die ik die dag graag wilde kopen omdat het mijn laatste dagen in Chiang Mai waren. Tussen het lopen over de markt door, hebben we nog lekker even een voetmassage genomen en toen we allebei heel moe waren gingen we terug naar onze hotels. Het was een gezellige avond.

P1050788Donderdag heb ik een hele luie dag gehad. Ik begon met ontbijten en toen even naar een winkeltje. Daarna nam ik lekker een voetmassage. Vervolgens nog een even over een dagmarktje gelopen op zoek naar nog een souveniertje. Maar deze dagmarkt was meer bedoelt voor de Thaise mensen zelf en had dus niet echt souveniertjes. Alsnog was het wel leuk om even overheen te lopen. Daarna heb ik een Thaise full body massage genomen en toen nog even geluncht. Vervolgens was het al weer tijd om mijn spullen te pakken en op weg te gaan naar het treinstation. Ik zou die dag namelijk de nachttrein naar Bangkok nemen en die vertrok al om 4 uur 's middags. In de trein heb ik nog een tijdje zitten lezen en toen ben ik lekker vroeg naar bed gegaan.

Gister kwam ik om half 7 aan in Bangkok. Nadat ik een hotel had gevonden en even P1050850had ontbeten, heb ik rondgelopen langs de verschillende kraampjes en winkeltjes in het centrum. Daarna nog even een voetmassage genomen en toen geluncht. 's Middags heb ik een fietstour door Bangkok gedaan. Hoewel mij verteld was dat ik met een groep zou gaan, bleek het een privé tour te zijn. Maar dat was ook wel leuk want daardoor kon de tourleidster de hele tijd al mijn vragen beantwoorden en van alles vertellen over Thailand. We gingen als eerste naar een tempel boven op een berg midden in Bangkok. Het was een mooie tempel en je had prachtig uitzicht over de stad. Toen we daar eventjes waren begon het keihard te regenen, waardoor we uiteindelijk een uur in de tempel hebben zitten wachten tot het volgens de tourleidster droog genoeg was om weer goed te kunnen zien. In die tijd hebben we de tempel uitgebreid bekeken, zitten kletsen en heeft de tourleidster een heleboel verteld over de Thaise cultuur. Toen we eenmaal weer verder konden hebben we nog een paar uur door Bangkok gefietst en allemaal verschillende gebouwen en wijkjes bekeken. Het was erg leuk om Bangkok op die manier te bekijken.

Zometeen neem ik het vliegtuig naar Jakarta, om daar eindelijk Jolanda te ontmoeten. Ik heb heel veel zin in deze laatste twee weken in Indonesië.

1. Marco en Anita:
    Hoi Lotte
    Wat een heerlijk luie vakantie en ik hoop van harte dat je goed hebt opgelet hoe zo'n voetmassage gaat.... Mijn voeten willen dat ook wel een keer ervaren! Veel plezier de komende weken in Indonesië
  2. Elly:
    9 mei 2015
    Hoewel je het alleen rondreizen minder leuk vindt, doe je toch maar mooi een heleboel! Mooie tour heb je gemaakt. Haha, dat overgeven in de bus - wat is dat toch in Azië? Hebben wij ons ook vaak afgevraagd....
    Heel veel plezier in Indonesië en natuurlijk samen met Jolanda.
    Xxx
  3. Esther:
    9 mei 2015
    Goed gedaan weer meisje! Fijne tijd in Indonesië.