Ayutaya

2 april 2015 - Bangkok, Thailand

imageDinsdag heb ik dus de bus genomen naar Ayataya. Na tijden midden in de zon op de bus wachten en een hoop heen en weer gewissel van mensen tussen twee verschillende busjes waren we uiteindelijk onderweg naar Ayutaya. In de bus was eigenlijk iedereen aan het bij slapen dus ik heb ik ook maar geprobeerd een beetje uit te rusten. Toen we aankwamen in Ayutaya werden we voor mijn gevoel zomaar ergens in de stad gedropt. Niemand uit de bus had enig idee waar we heen moesten dus heb ik maar gewoon een tuk tuk naar het centrum gemomen. Ik heb in ieder geval even goed kunnen wennen aan de Thaise manier van openbaar vervoer.

Toen ik eenmaal een hotel had gevonden was het al vrij laat dus ben ik gewoon lekker in het restaurant van het hotel gaan zitten. Daar raakte ik al gauw aan de praat met een paar mensen die een groepsreis deden. Gezellig een tijd met die mensen zitten kletsen totdat zij weer weg moesten. Daarna ben ik naar andere mensen toe gelopen die me aardig leken en daar heb ik toen mee gegeten. Daarna met een van die mensen ergens anders een biertje gaan drinken. Daar kwamen we toen weer een ander groep tegen waar we de hele avond mee hebben zitten praten. Ik heb dus de eerste dag in Ayutaya een heleboel mensen ontmoet van over de hele wereld.

De de volgende dag zou ik eigenlijk met de mensen van de avond daarvoor de stad gaan verkennen maar zij aptte mij dat ze een kater hadden en tot 4 uur in het hotel bleven. Ik was namelijk de avond daarvoor de enige die redelijk op tijd naar bed was gegaan omdat ik graag mijn dagen optimaal wil gebruiken. Omdat zij nog in hun hotel bleven besloot ik maar gewoon in mijn eentje naar de tempels te gaan. Al bij de eerste tempel kwam ik een Chinese jongen tegen die in Japan woonde. De rest van de dag heb ik met hem rondgekeken in Ayutaya. Er waren heel veel mooie tempels en boedabeelden en ook de ruïnes van tempels waren erg indrukwekkend. Verder is het heel leuk om rond te reizen met een Chinees omdat er dan dingen te sprake komen als het eten van honden. Hij vond trouwens dat ik dat absoluut een keer moet proberen! Na alle tempels nog even een bananen smoothie gedronken met de Chinees. Die banensmoothies zijn namelijk echt zo lekker! Toen wat gegeten met een Frans man en de rest van de avond door gebracht in een internetcafe om te skypen, wat dingen uit te zoeken en mijn foto's op Facebook te zetten.

Vandaag ben ik met de fiets naar een floating Market geweest. Die viel helaas een beetje tegen dus dat probeer ik in Chang Mai nog eens. Nu lekker even in een restaurantje smoothies drinken want het is vandaag een beetje te warm om iets te doen. Straks ga ik wel nog een boottocht maken langs drie tempels, waarbij we ook de zonsondergang kunnen bekijken.

Vanavond neem ik de nachtrein naar Chang Mai. Ik heb van veel mensen hele goeie verhalen gehoord over Chang Mai dus ik ben heel benieuwd.

Verder ben ik op het moment druk aan het nadenken of ik mijn plannen ga veranderen en nog een weekje in een honden rescue park ga werken. En ik wil misschien nog mee met de tour waar de mensen die ik tegen kwam over vertelden. Maar daar vertel ik meer over als ik zelf weet wat mijn plannen zijn.

1. Marije:
    2 april 2015
    Wauw! Klinkt goed allemaal Lotte. Leuk al die verschillende mensen die je al hebt ontmoet. En stoer dat je gewoon op een groepje mensen afgestapt bent! Zou ik nooit durven ;-) Ben beniewd of je inderdaad in de hondenrescue gaat werken.
  2. Jolanda Bruinsma:
    Hey Lotte,
    Wat heb je al veel gedaan in een korte tijd! Leuk dat je al zoveel mensen hebt ontmoet! Chiang Mai is idd een mooie "rustige" stad met een mooie avond markt! Lekker genieten daar!
  3. Marije:
    2 april 2015
    Oeh dat wordt nog lastig! 2 Marije's die reageren! Ik ben die ene van van Aken! Wat stoer dat je zomaar op die mensen afstapt daar is lef voor nodig! liefs
  4. Elly:
    2 april 2015
    Klinkt goed, Lotte! En grappig om te horen dat je al aan t denken bent over het veranderen van je plannen; da's toch 't allermooiste van reizen!
    X
  5. Koen&Miek:
    2 april 2015
    Ha Lotte, ook bij ons waren de koffers achtergebleven op Schiphol. Na 3 dagen was alles weer compleet. We genieten volop en dat doe jij zo te lezen ook! Wat heb je al veel gezien en mensen met andere nationaliteiten gesproken. Interessant, we blijven je volgen, nog veel plezier.
  6. Marco en Anita:
    3 april 2015
    Dus Barry en Bella krijgen een broertje of zusje......
    Stoer wat je allemaal doet!